Handelsbetingelser
Handelsvilkår
Som udgangspunkt er nedenstående regler gældende for bryllupsBox varer
Vare samt serviceydelser eller serviceydelser og produkter af anden bryllupsBox forhandler/samarbejdspartner/leverandør vil være noterede under bryllupsBox samabrejdspartner eller dennes eget virksomhedsnavn eller logo under hver enkelt og serviceydelse.
Når du bestiller bryllupsBox varer, indgår du en købsaftale med:
bryllupsBox IVS
Godthåbsvej 177
2720 Vanløse
Cvr: 40305769
Når du bestiller fra en Leverandør/Forhandler under bryllupsBox.dk indgår du handel via bryllupsBox med den respektive Leverandør/ forhandler. Dennes oplysninger vil fremgår under leverandørs/forhandlers profil.
Ansvar
- bryllupsBox fungerer udelukkende som formidler mellem Forhandler og dig som forbruger og kan derfor ikke stilles til ansvar. Forhandler du har handlet med, bærer ansvaret for eget Produkt/Service/Ydelse/Oplevelse
- bryllupsBox kan under ingen omstændigheder holdes økonomisk ansvarlig. Det gør sig gældende i alle tilfælde. F.eks. når oplevelser/events aflyses, men vi vil til hver en tid gøre vores bedste for, at det ikke sker og rådgive dig i situationen
- Forhandler har ret til skifte underleverandør, hvis baggrunden for det er, at sikre kvaliteten af ydelsen, services eller varer.
OBS: Salg af varer på bryllupsBox.dk er til og med 1. marts 2020 I testfunktion, du kan derfor opleve, at visse dele af onlineportalen ikke er i fuld funktion. Det vil være os en stor hjælp, hvis du ville skrive en besked til os om de evt. fejl og mangler du kan opleve, så vi kan forbedre fejl eller mangler for fremtiden. Vi kan kontaktes på info@bryllupsBox.dk
Bestilling af varer
- Varer kan kun bestilles online via bryllupsBox.dk ved oprettelse af en online konto på bryllupsBox.dk, hvor du frivilligt giver os dine persondata, disse behandler vi forsvarligt.
- Når du køber en vare via bryllupsBox.dk, modtager du straks en automatisk genereret ordrebekræftelse via e-mail med angivelse detaljer om ordren. Der indgås en bindende købsaftale, når du modtager en ordrebekræftelse fra os.
- Du kan ikke annullere ordre via din bryllupsBox konto. Ved Annullering bedes du sende en e-mail til annullereordre@bryllupsBox.dk
- Hvis ordre allerede er behandlet kan denne ikke annulleres, herefter skal varer returneres, returnerings vilkår er beskrevet længere nede i vores vilkår.
- Hvis varen ikke er på lager, vil dette fremgå på bryllupsBox.dk ud for den enkelte varer.
- Du modtager en separat e-mail, der bekræfter forsendelsen af varerne, dette vil ske pr. e-mail eller sms.
- Modtager du ikke varen på angivende dato, bedes du kontakte leverandøren via e-mail fra din bryllupsBox konto, på vores portal finder du Navn, e-mail og telefonnummer til den respektive forhandler, som du kan kontakte direkte eller skrive direkte til Forhandleren fra din bryllupsBox konto.
- Når varen er ankommet på det tætteste pakkested eller pakkebox, vil du modtage e-mail eller SMS besked herom, fra den fragtleverandør vi har brugt. På beskeden vil du modtage information om, hvor du kan afhente dine varer.
- Varer med høj værdi sendes forsvarligt og ved modtagelse skal der fremvises ID samt underskrift på modtagelse
Bestilling af services BOOKING OG OMBOOKING samt AFLYSNING
Services som omhandler booking af tider og forberedelse for at yde en oplevelse eller en service, kan blandt andre være følgende
- Styling af hår og makeup
- Kørsel
- Events
- Underholdning
- Foredrag
- M.m.
- Når du har booket en dato for din oplevelse, kan bookingen som udgangspunkt ikke byttes til en anden oplevelse og bookingen kan ikke annulleres. Det betyder, at bookingen er bindende og, at du ikke kan få oplevelsen/ydelsen refunderet, hvis du ikke skal bruge ydelsen alligevel.
- Du må gerne give din oplevelsesbillet til en anden
- I nogle tilfælde er det dog op til den oplevelsesansvarlige, om din booking kan fjernes/ombookes eller annulleres, men du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, så vi kan undersøge mulighederne sammen.
- Ved kontakt til brylllupsBox kundeservice kan vi være behjælpelige med at ombooke eller flytte en ordre, i så fald Forhandler udbyder andre datoer for de enkelte events eller ydelser.
- Dette er kun gældende hvis du henvender dig til os indtil 14 dage før eventet afholdes.
- Bliver du forhindret i at deltage til eventet eller modtage ydelsen på dagen på grund af fx sygdom, er din booking som udgangspunkt fortsat bindende, da vores samarbejdspartner har forberedt sig til et specifikt antal deltagere. Vi anbefaler derfor, at du giver din plads til anden side, så en anden kan få glæde af den.
- I de tilfælde, hvor oplevelser aflyses, hvis ikke forholdene i vejret egner sig eller minimumsantallet af deltagere ikke er opfyldt, eller andre forhold udbyder/Forhandler ikke har kontrol over, er det det den respektive Forhandlers ansvar at finde en ny dato, i så fald Forhandler ikke kan afholde eventet, eller kan yde en ny dato, vil du få dine penge refunderet. Nye datoer er lagt af Forhandler/samarbejdspartner det er udelukkende Forhandler der kan sætte sine datoer.
Pakkeboxe & Afhentningssteder
- Ved køb af produkter har du mulighed for at vælge om varen skal sendes til din adresse eller en pakkeshop. Under bestillingsprocessen får du en mulighed for at vælge en afhentningslokation, eller blot klikke på nærmeste afhentningssted. I visse tilfælde for man ikke mulighed for at vælge afhentningssted, så vil fragtleverandøren automatisk levere det sted der ligger tættest på dit bosted eller tættest på ønskede leveringsadresse.
Levering, Fragt & Priser
- Levering af varer sker inden for 1-3 hverdage, med mindre andet er angivet for den enkelte varer. Det vil fremgå tydeligt ud for varen om den er på plager.
- Levering af services sker på den angivende dato, der står på din bekræftelse.
- Særaftaler med leverandør om bestemte ydelser på bestemte datoer skal ske direkte mellem Forhandler og dig/Slutbruger, i dette tilfælde er det mellem dig og den respektive Forhandler at gennemgå dennes regler. bryllupsBox står ikke til ansvar for Forhandlernes booking kalendere. bryllupsBox er ikke erstatningspligtig eller ansvarlig for aftaler indgået mellem dig som forbruger og Forhandlere som er listede på bryllupsBox.dk
- Har du bestilt flere varer fra samme leverandør i en ordre, er det op til leverandøren, om ordre sendes sammen eller separat, forbruger/modtager skal kun betale porto en gang.
- Fragten er inkl. moms og fragtpris er angivet på bryllupsBox.dk når du er i bestillingsprocessen.
- Du vil se præcise oplysninger om de gældende fragtpriser under din bestilling via bryllupsBox.dk
- Hvis der er spørgsmål direkte til den enkelte varer, bedes du kontakte den respektive samarbejdspartner/Forhandler for yderligere informationer
- Told og afgifter er inkluderede i prisen, da samtlige af vores leverandører er fra DK
- Slutbruger hæfter for udgifter forbundet med returneringen
- De priser, der fremgår på vores hjemmeside på det tidspunkt, hvor bestillingen afgives, er gældende. De angivne priser er endelige priser (i alt), og inkluderer med andre ord moms i overensstemmelse med den gældende sats.
- Vi tager forbehold for, at der i perioder (for eksempel Jul og andre perioder) kan der forekomme længere leveringstid på levering af varer. Du anbefales derfor at bestille i god tid.
- bryllupsBox forbeholder sig ret til at nægte at modtage eventuelle returnerede produkter, som tilbagesendes, efter at fortrydelsesretten er udløbet.
Fragt priser angivet under handel i kurven på bryllupsbox.dk
Betaling
- bryllupsBox tilbyder som udgangspunkt følgende betalingsmetoder: Kreditkort, mobilepay og betaling via ViaBill. Vi forbeholder os retten til at afvise bestemte betalingsmetoder for en given bestilling og til at henvise til andre betalingsmetoder. Vær opmærksom på, at vi kun accepterer betalinger fra konti inden for Den Europæiske Union
Hvis du ønsker at vide mere om ViaBill så han vi henvise til www.viabill.dk hertil er det vigtigt at du er opmærksom på at de har egne bestemmelser og vilkår, som udelukkende er deres.
- Slutbruger hæfter for eventuelle omkostninger pålagt i forbindelse med pengetransaktioner.
- Vi udsteder udelukkende ordrebekræftelser, fakturaer og kreditnotaer i elektronisk form.
- Afviste transaktioner, hvis din transaktion afvises online ved forsøg på køb, anbefaler vi, at du kontakter din bank for yderligere oplysninger.
Skadet vare eller fejl og mangler
- Om en beskadiget vare ved modtagelse, kan du skrive en e-mail til den respektive forhandler, som du finder informationer på via bryllupsBox.dk, de kan kontaktes direkte fra bryllupsBox.dk eller direkte på deres kontaktoplysninger der fremgår på den respektives forhandlers profil på bryllupsBox.dk
- Er varen direkte købt af bryllupsBox.dk kan vi kontaktes direkte på info@bryllupsBox.dk se yderligere oplysninger om os øverst på denne side.
Varer Retur
Returnering og Fortrydelsesformular kan hentes på bryllupsBox.dk forside i bunden af siden under Returlabel.
- Refunderinger vil blive tilbageført til dig via den samme betalingsmetode, som du brugte i forbindelse med det oprindelige køb, med mindre vi udtrykkeligt har aftalt med dig, at anden refunderingsmetode er mulig. Vi opkræver ikke gebyrer i forbindelse med refunderingen. Vi tilbageholder imidlertid din refundering, indtil vi har modtaget de refunderede varer, eller indtil du har forsynet os med bevis for, at du har returneret de omhandlede varer, alt efter hvilken omstændighed der indtræder først.
- Dine penge vil være retur hos dig inden for 10 hverdage
- Du opfordres til at gemme din dokumentation for returnering af varer.
- Varen skal sendes retur til den Forhandler den er købt af, og dennes adresse.
- Retur af gaveæske: Har du bestilt og betalt for den fysiske bryllupsBox som kommer i en af gaveæske refunderes beløbet på gaveæske, tryk og levering ikke beløb på dette er 95,-.
Fortrydelsesret
Når du køber bryllupsBox og Smarbejspartners/Forhandlers varer, har du en lovpligtig ret til at fortryde dit køb.
- Varen tages retur senest 14 dage efter modtagelse
- Såfremt 14 dages perioden slutter på en lørdag, helligdag, grundlovsdag, den 24. december eller 31. december, udløber fristen den til den førstkommende hverdag.
- Varen må ikke være taget i brug
- Varens emballage må ikke være brudt eller ødelagt
- Ved fortrydelse af dit køb tilbagebetales dine penge inkl. forsendelsesbeløbet du har betalt for. Eventuelle Transaktionsgebyr/transaktionsomkostninger forbeholder bryllupsBox og samarbejdspartnere/forhandlere retten til at tilbageholde.
- Beløbet tilbagebetales så snart varen er på lager hos den respektive Forhandler du har handlet med. Når varen er på vores eller Forhandleres lager og gennemgået vil dine penge blive tilbagebetalt og du vil modtage bekræftelse herom pr. e-mail.
Fortrydelsesretten gælder dog ikke for alle køb på nettet.
- Flybilletter, pakkerejser, billetter til kulturarrangementer eller ved levering af mad og øvrige fødevarer og andre varer til hjemmet har du ikke fortrydelsesret på.
- Særlige varer, der er lavet specielt til dig, kan heller ikke fortrydes.
- Forseglingen på cd’er, dvd’er og software må ikke være brudt. Ved brud af emballage mistes rettet til returnering
- Dele af dit køb kan fortrydes, hvis det står i betingelserne for dit køb. I det tilfælde skal du have tilbagebetalt beløbet for den del af købet, du fortryder.
- Fortrydelsesretten mistes ikke, hvis din vare er blevet skadet eller bærer præg af at være brugt. Men du kan risikere at skulle betale ekstra, hvis varen har mistet værdi, som dit brug er skyld i.
- Varen kan godt være værdiløs efter brug, og så kan du ikke få dine penge retur. Det er i første omgang bryllupsBox eller samarbejdspartner/Forhandler hvor varen er købt fra, der vurderer varens eventuelle værdiforringelse. Du kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er uenig i vurdering fra den respektive samarbejdspartner/Forhandler eller bryllupsBox, hvem du skal kontakte afgøres selvfølgelig hvem du har købt varen af.
- Produkter skal fremstå som nye, når du sender retur, så Forhandleren kan sælge dem videre. Du må gerne pakke købet ud. Tøj må du prøve, men du må ikke tage det på til en fest. Og du må pakke blenderen ud og undersøge den, men du må ikke lave din smoothie eller andet i den.
- Har du købt en vare, der af sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige grunde er forseglet, og har du brudt denne forsegling, kan varen ikke returneres.
Levering af forkerte varer
- Modtager du en vare, du ikke har bestilt eller en forkert vare, skal du kontakte den respektive forhandler som varen er købt af, dette gøres via bryllupsBox.dk hvor du finder informationer til den Forhandler/samarbejdspartner det vedrør og gøre dem opmærksom på fejlen. Giv dem en rimelig frist til at rette op på fejlen, og bed dem sende den rigtige vare.
- Du må som udgangspunkt ikke beholde en forkert leveret vare, og du skal på skrift eller pr. telefon gøre butikken opmærksom på, at de skal afhente varen, alternativt kan de sende en returlabel til dig, så du nemt og uden omkostninger kan sende varen tilbage.
- Hører du ikke fra forhandleren, kan du sende dem en rykker online pr. e-mail via bryllupsBox.
Spørg hvor længe du i sidste ende skal opbevare varen, inden du må smide den ud eller give den væk, afhænger af en konkret vurdering. Har du fået leveret en flagstang, vil tiden for hvor længe det forventes af dig, at du skal opbevare den være markant kortere, end hvis du har fået leveret en cd ved en fejl. - Reagerer forhandleren ikke på din henvendelse eller retter op på deres fejl indenfor den frist, du har givet dem, kan du kræve, at handelen bliver annulleret. I det tilfælde har du krav på at få hele det betalte beløb tilbage. Det gælder porto for den oprindelige forsendelse af varen, prisen på varen og returforsendelsen.
Gavekort
- bryllupsBox.dk sælger endnu ikke gavekort online
- bryllupsBox.dk sælger heller ikke gavekort som kan bruges hos vores Forhandlere/Samarbejdspartnere
- Ved køn af gavekort hos vores forhandlere/leverandører eller en tredjepart på andre måder end direkte via bryllupsBox.dk fralægger bryllupsBox.dk sig alt ansvar og ejerskab over for dette. (Denne information er vigtig til at påpege, så du ikke er i tvivl, hvis du står i en fysisk forretning hos en leverandør der er listet på vores leverandør oversigt og køber et gavekort med formål om, at bruge det på vores online shop / online portal bryllupsBox.dk Her vil det ikke være gældende)
Yderligere information
- Hvis du er uenig i bryllupsBox eller bryllupsBox Forhandler/samarbejdspartner beslutning om, hvorvidt den omhandlede vare er mangelfuld, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning. Du kan finde mere information på Center for Klageløsnings hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold/Klageforhold/Center-for-Klageloesning eller du kan kontakte dem direkte på følgende adresse: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark.
- bryllupsBox Kundeservice yder kun service der omhandler varer eller serviceydelser som specifikt er identificerede under navnet bryllupsBox eller intet Forhandler navn. Alle andre varer vil altid være kvalificerede en Forhandlers navn, så du aldrig er i tvivl om hvem du handler fra.
- Kundeservice for samarbejdspartnere ydes hvis det er angivet under partners profil på bryllupsBox.dk
Ændringer til handelsbetingelser
bryllupsBox.dk har til enhver tid ret til at ændre betingelserne.
Dog vil de gældende betingelser altid fremgå her på siden.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 1.sept. 2021